2. veřejné zasedání zastupitelstva. Malinový jogurt značky Florian se vyrábí jen v Chabrech.
Dne 12. 12. se konalo 2. veřejné zasedání zastupitelstva naší městské části. Z celkem 14 bodů jednání jsme schválili obě rozpočtová opatření, rozpočtové provizorium, které je důležité, neboť stanoví pravidla pro čerpání rozpočtu v roce 2019 do doby, než bude schválen rozpočet obce. Dále pověření ke kontrole darovacích smluv a kontrole hospodaření příspěvkových organizací za rok 2018.
Schválili jsme měsíční odměny pro neuvolněné zastupitele. Schválil se i postup, jakým budou neuvolnění zastupitelé odměňování v případě kumulací více funkcí v zastupitelstvu, výborech a komisích a to tak, že se sčítají odměny za maximálně tři funkce. Oproti předchozím letům se náklady obce na výkon těchto funkcí zvýší. Věříme, že ku prospěchu věci a že bude vidět i více práce. Měsíční odměny jsou následující: paní starostka Barbora Floriánová 60 260 Kč, místostarosta Jan Vokurka 25 000 Kč, místostarosta Milan Golas 10 500 Kč, člen rady Petr Malý 10 500 Kč, člen rady Martin Knížek 8 700 Kč, Miroslav Malina 5 100 Kč, Josef Doležal 3 000 Kč, Miroslav Pexa 1 800 Kč, Hana Kunešová 1 800 Kč, Stanislav Vyšín 1 800 Kč, Kateřina Šilhová Šafránková 1 500 Kč, Petr Kasa 1 500 Kč, Alena Hájíčková 1 500 Kč, Hana Francová 3 000 Kč, Martina Šušáková 900 Kč.
Dále jsme schválili termín příštího jednání zastupitelstva na 6. března 2019 v 18:00 hod.
Kontroverzi vyvolaly body doplnění zápisu, společná veřejná deklarace k okruhu, změna územního plánu – Beranovka, narovnání majetkoprávních vztahů.
Žádost Standy Vyšína na doplnění zápisu z ustavujícího zastupitelstva (požadovali jsme doplnit část diskuse mezi advokátkou Semrádovou Zvolánkovou a Šilhovou Šafránkovou o možnosti stažení návrhu změny územního plánu na přeměnu Beranovky, kdy advokátka poukazovala a doporučovala postup týkající se úplně jiné situace), doplnění bylo zamítnuto.
Bod programu zastupitelstva – návrh Hany Francové na veřejnou Deklaraci společného stanoviska zastupitelstva k výstavbě silničního okruhu, byl starostkou vyřazen z programu jednání s vysvětlením, že v otázkách okruhu jsou postoje jasné a společná deklarace není potřeba. Zastupitelé 18400.cz naopak považovali za důležité, aby se nové zastupitelstvo jednoznačně veřejně vyjádřilo, že obec podporuje severní (od Chaber vzdálenější) variantu silničního okruhu. Tento návrh opozice byl o to aktuálnější, že přesně v den konání našeho zastupitelstva vydala pražská ODS tiskovou zprávu, že bude na pražském zastupitelstvu prosazovat jižní variantu okruhu, a vyjádřila se, že porovnávání obou variant (trasy jižní a severní) je ztráta času.
Další bod programu – návrh usnesení Kateřiny Šilhové Šafránkové, které požadovalo, aby zastupitelstvo vyjádřilo nesouhlas s dalším projednáváním změny územního plánu Z2844, která se týká se přeměny Beranovky na silniční komunikaci a zároveň pověřilo starostku, aby radě a zastupitelstvu hlavního města předložila návrh na ukončení projednávání změny nebyl přijat. Starostka předložila jako protinávrh své usnesení, pro které hlasovaly společně ODS a VPCH. Starostce se tak uložilo podat návrh pouze na přerušení projednávání návrhu územní změny Z2844, kterýžto návrh dokonce starostka prezentuje jako přísnější než návrh na úplné stažení. Ač původně na hlavním městě Praze společně s Alenou Hájíčkovou a Hanou Francovou sama prosazovala úplné stažení změny z projednávání. Projednávaná změna územního plánu Z2844 má stále status pořizované změny. To znamená, že může být kdykoli zastupiteli hlavního města projednána a tedy i schválena. Usnesení zároveň uložilo radě městské části povinnost zajistit zpracování studie komplexního posouzení oblasti „V Kratinách“ s důrazem a zajištění bezpečnosti v oblasti ZŠ a vytvoření klidové odpočinkové zóny. Bohužel paní starostka nedokázala bez emocí věrohodně odpovědět na jednoduchou otázku, za co bojovala na hlavním městě kdysi a v čem se po volbách situace změnila a ztratila nad sebou kontrolu. Celá diskuse k bodu bude jistě k dispozici na zvukovém záznamu ze zastupitelstva.
Stejně jako v případě okruhu i u tohoto bodu z úst starostky bohužel opakovaně zaznělo, že se námi nenechá úkolovat. Paní starostka zřejmě ještě neměla čas nastudovat zákon č. 131/200 Sb., o hlavním městě Praze, kde se v příslušném ustanovení říká, že je z výkonu své funkce zastupitelstvu přímo odpovědná.
Bod programu – narovnání majetkoprávního vztahu – pozemek parc. č. 14 navrhoval vyřešení složitého právního vztahu, který se týká vlastnictví stavby a pozemku postupem, kdy naše městská část odvolá souhlasné prohlášení z roku 2008. Tímto prohlášením se před deseti lety převáděl majetek z vlastnictví České republiky do vlastnictví hlavního města Prahy, se svěřenou správou městské části Praha – Dolní Chabry. Ač nepopírám právo vlastníků na stavbu, navrhovaný způsob řešení se mi zdál nepřehledný a po právní stránce krajně rizikový. Jedná o složitou situaci, jejíž stav nastal již v 60-tých letech minulého století a je třeba ji řešit po zvážení všech právních rizik, které by z takového kroku mohly nastat. Nemluvě o nebezpečném precedentu, který tento krok vyvolá. Výklad ke zvolenému postupu, který doporučil katastrální úřad, poskytl advokát městské části pan Kliner. V zásadě není jasné, zdali katastrální úřad i po odvolání části souhlasu zapíše vlastnictví budovy ve prospěch vlastníků do katastru nemovitostí. O výsledku slíbil Mgr. Kliner informovat.
V rámci poskytnutých informací z chodu obce se nám zdálo jako zbytečné mrhání obecními penězi na vypracování jednacího řádu zastupitelstva advokátní kanceláří JUDr. Semrádové Zvolánkové, když na vypracování jednacího řádu byla ustanovena 3 členná skupina právníků Malý, Golas, Šilhová Šafránková a stačí se pouze inspirovat dobrými jednacími řády z okolních městských částí. Bylo nám vysvětleno, že jeho vypracování bylo zadáno externě z důvodu zajištění objektivity.
Chodník do Čimic má již vysoutěženého dodavatele stavby. Na stavbu však není pravomocné stavební povolení, protože zbývá dořešit právní vztahy s jedním z vlastníků pozemků pod stavbou. Pan Golas řekl, že očekává brzký podpis smlouvy a realizaci stavby nejpozději do poloviny příštího roku.
Zvukový záznam z konání zastupitelstva bude jistě brzy dostupný na webu městské části.
Požehnané Vánoce všem přejeme.
Dobry den, pro poradek prikladam link na zmineny clanek prazske ODS, ktera hovori v otazce dopravy na severu Prahy bohuzel velmi jasne. https://www.ods.cz/region.prazsky/clanek/16875-ods-praha-nove-vedeni-si-nevi-rady-s-okruhy-nabizime-pomocnou-ruku
Jsem zklamaný z přístupu starostky. Na jednu stranu bojuje proti zprůjezdnění Beranovky a když má možnost s tím nesmyslem něco udělat (má k tomu mandát od voličů), tak nechá stávající návrh na změnu charakteru této obecní zeleně. Vždyť nutné přírodě blízké úpravy lze udělat i bez změny územního plánu. V budoucnu, až se postaví další desítka bytovek, může tato cesta plnit podobnou úlohu jako mají páteřní pěší komunikace Tarnovská a Lehnická v Bohnicích či Burešova v Kobylisích (to skutečně nejsou žádné chodníčky). Oproti nim má tato cesta výhodu genia loci skrze historické využití, kdy tato cesta po staletí sloužila pěší a bezmotorové dopravě. Je samozřejmě otázka, jaký povrch zde udělat. Spíš než asfalt či nynější panely bych viděl raději dlážděnou cestu.
Přesně tak, pane Maune. Naše městská část má pozemky pod touto cestou ve své svěřené správě, tedy za stávajícího stavu s ní může udělat cokoli, co je možné v rámci Regulativy funkčního a prostorového uspořádání území hlavního města Prahy. Území je dle platného územního plánu tzv. Zeleň městská a krajinná. Níže výňatek z regulativy, co vše na takovém území lze.
6c) ZMK – zeleň městská a krajinná
Zeleň s rekreačními aktivitami, které podstatně nenarušují přírodní charakter území.
Funkční využití:
Přírodní krajinná zeleň, skupiny porostů, rozptýlené či liniové porosty dřevin i bylin, záměrně založené plochy a linie zeleně (parkové pásy), pobytové louky.
Doplňkové funkční využití:
Veřejně přístupná hřiště přírodního charakteru, dětská hřiště, drobné vodní plochy, drobná zařízení sloužící pro obsluhu sportovní funkce vodních ploch, cyklistické stezky, jezdecké stezky, pěší komunikace a prostory a komunikace účelové. Nezbytná plošná zařízení a liniová vedení TV (pro uspokojení potřeb území vymezeného danou funkcí).
Výjimečně přípustné funkční využití:
Zahradní restaurace, hvězdárny a rozhledny.
Parkovací a odstavné plochy (pro uspokojení potřeb území vymezeného danou funkcí).
Komunikace vozidlové, nadřazená plošná zařízení a liniová vedení TV, stavby a zařízení pro provoz PID.
Stavby a zařízení pro provoz a údržbu (související s vymezeným funkčním využitím).