Základní informace k řešení dopravní problematiky Dolních Chaber

Na začátku nového roku jsme si promluvili s dopravním odborníkem, obyvatelem Dolních Chaber a spolupracovníkem www.rozumnadoprava.cz panem Ing. Josefem Tomešem. Dopravní situací v Dolních Chabrech se zabývá dlouhodobě, zná lokalitu velmi dobře a může se tedy odborně vyjádřit.

Proč jste se rozhodl aktivně zapojit do přípravy řešení místní dopravy?

Dopravní situace v Dolních Chabrech má k ideálnímu stavu hodně daleko. Kontantoval jsem proto pana starostu a navrhl spolupráci s dopravními odborníky. Cílem navrhovaných opatření by mělo být celkově snížit dopravu v prostoru Dolních Chaber. To znamená odvést tranzitující (projíždějící) dopravu mimo současnou zástavbu.

Hlavní tepnou je Ústecká ulice, co s ní?

Realizací tramvaje v Ústecké ulici dojde ke snížení dopravní propustnosti Ústecké ulice, na které je již dnes několik kritických dopravních křižovatek. Cílem by mělo být tuto komunikaci zklidnit, aby sloužila potřebám dotčených obyvatel Dolních Chaber a při realizaci tramvaje ostatní dopravu mimo cílové odvést mimo.

Jaká navrhujete konkrétní opatření?

Návrh opatření je následující. Současně s přípravou tramvajové trati zahájit přípravu východního obchvatu Dolních Chaber pro odvedení ostatní dopravy mimo dopravu cílovou a obslužnou. Při realizaci pouze tramvaje dojde ke zhoršení dopravní propustnosti Ústecké ulice. S ohledem na dopravní zatížení křižovatek v prostoru Bauhausu a nové výstavby v Nových Chabrech a ve vazbě na tramvaj a ostatní dopravu zpracovat dopravní studii těchto křižovatek, včetně návaznosti na východní obchvat Dolních Chaber. Dále zahájit přípravu západního obchvatu Dolních Chaber v souladu s územním plánem z roku 2013 – připojení na ulici Ústeckou řešit a v návaznosti na tramvaj a východní obchvat.

Co kontroverzní ulice V Kratinách?

Pro území mezi Novými Chabry (nová výstavba) a současnou zástavbou směrem k základní škole – ulice V Kratinách navrhujeme zadat studii (urbanistickou), která by měla ukázat, jak nejlépe tento prostor řešit jako klidovou zónu, včetně společensko-sportovního zaměření.

A co nekonečný příběh pražského okruhu?

Tato opatření jsou realizovatelná bez ohledu na realizaci pražského silničního okruhu. Za předpokladu realizace Regionální varianty – předpokládám, že zdravý rozum zvítězí. Pro tuto část je pak nutné zadat ve spolupráci s okolními obcemi (Čimice, Zdiby, Ďáblice) studii, která zahrne otázku zeleně, dopravní infrastruktury, včetně cyklostezky atd. a tím zajistit oblast pro možnost odpočinku a sportovního vyžití pro obyvatele nejen dotčených obcí, ale i pro obyvatele severní části Prahy (Bohnice, Kobylisy, Ďáblice).

1 komentář u “Základní informace k řešení dopravní problematiky Dolních Chaber”

  1. Východní obchvat Chaber je podle mě nereálný. Prostor mezi zástavbou a Ďáblickým hájem je minimální. Navíc zde už existují některé stavby včetně sloupů vysokého napětí. V minulosti byla realizována ulice Cínovecká i jako obchvat Dolních Chaber. Jiná situace by byla, pokud by reálně hrozila jižní varianta dálničního okruhu, ale v takovém případě by asi bylo nejrozumnější realizovat pouze Čimický přivaděč a Ústeckou na dálniční okruh nepřipojovat (když to šlo na jihu Prahy, tak proč ne na severu).
    Nyní navíc radní Dolínek pronáší cosi o tunelu od Pelc-Tyrolky (Čimická radiála). Pokud by tento tunel ústil mezi Chabry a Ďáblicemi, tak by nakonec východní obchvat Chaber mohl vzniknout, ale přímo v podobě nové radiály:
    https://neovlivni.cz/trychtyr-v-tunelu-blanka-symbol-jak-prazsti-politici-neresi-potize-obyvatel/

Napsat komentář