Další várka lží a polopravd v kauze východní a severní části připravovaného pražského okruhu

Karla Polydorová, autorka následujícího textu, s jejímž souhlasem text zveřejňujeme, je zastupitelka Městské části Praha 20.

Na nepravdivé informace v deníku „Mladá Fronta Dnes“ ze dne 11. 1. 2021, které v článku uvádí naše paní místostarostka Eva Alexová, je zapotřebí reagovat. Paní místostarostka Eva Alexová píše, cituji:„Na rozdíl od úseku 511 a těch navazujících také není projekt alternativní trasy dopodrobna vypracován – v minulosti sice taková iniciativa sice existovala, od té doby, ale celé území prošlo stavebním boomem. Pozemky jsou zastavěné a šance na vypracování trasy Pražského okruhu v dohledné době se tak blíží nule“. Paní místostarostka má však neaktuální informace a o výstavbu silničního okruhu se zřejmě příliš nezajímá. Varianta trasy regionálního okruhu byla v roce 2020 aktualizována na podkladu územních plánů a skutečné situace v daných místech. Regionální varianta vede v dostatečné vzdálenosti od obytné zástavby a nevyžaduje dlouhé tunelové úseky na rozdíl od stávající trasy ZÚR, které vede zastavěným územím Prahy a středočeských obcí.

PROČ BYL NÁVRH TRASY REGIONÁLNÍ VARIANTY AKTUALIZOVÁN?

Právě i z těchto důvodů, které paní místostarostka uvádí a které jsou nepravdivé. Jsou to neustálé dohady a spekulace o tom, kudy regionální trasa vede, že se díky realizaci regionální trasy budou muset bourat domy, protože územní plány obcí ve Středočeském kraji s okruhem nepočítají. Aktualizace REG 2020 dokazuje opak. Tuto aktualizaci uhradily obce a městské části, kterých se trasa dotýká. Bohužel i za nás, tedy za Horní Počernice, ohledně návrhu trasy REG 510 zaplatily ostatní obce a městské části příslušnou částku. Paní místostarostka se rovněž mýlí, když uvádí, že trasa regionální je kvůli stavbě delší dálnice dražší. Trasa ve variantě regionální je právě naopak výrazně levnější a ekonomicky výhodnější (obrázek v příloze) zejména díky nižší technické náročnosti a nižším cenám pozemků. Paní místostarostka se zabývala pouze délkou dálnice, kde je trasa pouze o 4 km delší, ale každá stavba má i své technologické provedení a řešení, a tak zapomněla na složité technické zakládání stavby dálnice v zářezech, na mnohé části úseků, která mají být ve stávající stopě dle územního plánu vedeny v tunelech, na mosty nad údolím a obcemi a další komplikace stavby SOKP v AZUR. Regionální alternativa splňuje ekonomické opodstatnění. Alternativa oficiální (A-ZÚR) nemá ekonomickou návratnost v průběhu 45 let ani v případě dvojnásobného zvýšení sazeb výkonového zpoplatnění. Navíc paní místostarostka nebere v úvahu ceny pozemků nejen pod okruhem, ale i podél dálnice, kde by měly být vybudovány zelené pásy za účelem ochrany obyvatel. Tyto pozemky získala v nultých letech rodina Tomanova a nyní požaduje mnohem vyšší cenu, než Praha může zaplatit. Je evidentní, že stavba okruhu v trase ZÚR se kvůli pozemkovým spekulacím výrazně prodraží.

https://www.seznamzpravy.cz/…/ministruv-bratr-brzdi…https://www.euro.cz/…/pomoz-svemu-latifundistovi-praha…

Paní místostarostka chce hlavně bránit majetek obyvatel. Nikdo Horní Počernicím kompenzace v souvislosti dostavbou trasy 511 ale nenabízí, protože (jak je nám opakovaně tvrzeno) se trasa přece SOKP 511 Horních Počernic netýká.

Nechám se překvapit, jak bude paní místostarostka v ochraně majetků našich občanů úspěšná!

https://rozumnadoprava.cz/regionalni-varianta…/https://rozumnadoprava.cz/znecisteni-ovzdusi/

Karla Polydorová, Společně Pro Počernice

Napsat komentář