Do hry se vrací diskuse zda a případně jak dále rozvíjet leteckou dopravu v Česku
Internetový server iDNES.cz tento týden publikoval článek „Nad dostavbou Ruzyně se smráká. Pražští politici už rozšíření letiště nechtějí.“ V článku se píše mimo jiné, že výstavba nové paralelní ranveje na pražském Letišti Václava Havla naráží na problémy, koncem června ji kvůli emisím pozastavil krajský soud. Mezi pražskými politiky teď sílí hlasy volající po tom, aby letiště výstavbu úplně přehodnotilo. Letiště ale připomíná, že jde o strategickou infrastrukturu.
Pro obyvatele v zasažených částech hlavního města, mezi které patří i městská část Dolní Chabry, to znamená, že se do hry znovu vrací varianta s decentralizací letecké dopravy mimo prostor Ruzyně. Jako alternativní návrhy pro případ, že by opravdu Ruzyňské letiště v budoucnu nestačilo našim potřebám, což v době covidu vypadá velmi nepravděpodobně, jsou nejčastěji zmiňovány Vodochody a Pardubice.
Speciálně Pradubice, díky své geograficky vzdálenější poloze od Prahy vypadají na první pohled velmi neprakticky. Již na druhý pohled to ale může vypadat trochu jinak. Když vezmeme v potaz, že z centra Prahy (řekněme z Hlavního nádraží) dosud neexistuje přímé spojení do Ruzyně, není rozdíl časově velký. V případě, že by byla postavena nová vlaková zastávka přímo u letišťního terminálu v Pardubicích, cesta z centra Prahy na Ruzyň a do Pardubic se bude lišit o pouhých 15 minut.
Vezmeme-li navíc v potaz, že větší využívání letiště Pardubice by mohlo přinést nemálo dalších ekonomických aktivit do přilehlých krajských měst Pardubic a Hradce Králové, tento nápad se jeví přinejmenším jako velmi zajímavý a hodný zvážení.