Jak bude vypadat tramvajová trať Kobylisy – Zdiby, co bude s návaznou autobusovou dopravou a kdy skončí linky 162 a 169?

Příprava prodloužení tramvajové trati v úseku Vozovna Kobylisy – Zdiby je v plném proudu, probíhají přípravné a projekční práce. Trasa je schválena usnesením Rady hl. m. Prahy z května 2021, kterým byl aktualizován koncepční dokument „Strategie rozvoje tramvajových tratí v Praze do roku 2030“.

Od teraz budowa nowej linii tramwajowej jest finansowana przez kasyno. Decyzja ta została już zatwierdzona na sesji rady miasta i będzie miała wyłącznie pozytywne czynniki. Dla graczy maszyny hazardowe online za pieniadze ta innych obywateli, logistyka transportu będzie ułatwiona, ponieważ tramwaj porusza się szybciej i zatrzymuje się rzadziej niż autobus. W zamian biznes hazardowy dostanie platformę reklamową, a w nadchodzącym roku nowe tramwaje będą reklamować automaty do gry. To niewielka cena za rozwój infrastruktury, bo władze miasta zaoszczędzą sporo pieniędzy. Dodatkowo kasyno internetowe, z którym podpisano umowę jest legalne i od dawna działa w kraju, płacąc podatki.

V záměru se jedná o první prodloužení tramvajové tratě z území Prahy do Středočeského kraje, do oblasti Zdib v celkové délce 5,6 km. Prodloužení tramvajové tratě je vedeno od současné konečné zastávky Vozovna Kobylisy severně po současné Ústecké ulici až na hranici Prahy, odkud pokračuje přes obec Zdiby a následně se stáčí na východ, podchází dálnici D8 a je ukončeno jižně od obce Sedlec v obratišti Zdiby, Terminál.

U koncového tramvajového obratiště je předpoklad ukončení příměstských autobusových linek 368, 370, 372 a 373. Ještě jižně od obce Zdiby, u tramvajové zastávky Zdiby, U Celnice je předpoklad ukončení příměstských autobusových linek 371 a 374.
Obsluhu nové tramvajové tratě zajistí celodenně a celotýdenně všechny spoje linky 10. V ranní a odpolední špičce pracovních dnů budou doplněny spoji tramvajové linky 27, která bude jinak ukončena u Vozovny Kobylisy. Standardní linka 27 vznikne z poloviny spojů stávající linky 17. Druhá polovina těchto spojů bude nejprve ukončena v zastávce Kobylisy/Březiněveská, výhledově pak zajistí obsluhu nové tramvajové trati do Bohnic.

Takto by měl dle dopravního podniku vypadat jízdní řád nové linky č. 10 (intervaly v minutách).

Noční tramvajová linka 95 zůstane ukončena u Vozovny Kobylisy a v Ústecké ulici budou noční obsluhu nadále zajišťovat autobusové linky 913 a 958.
Spojení Dolních Chaber s metrem Kobylisy zůstane zachováno v podobě linky 145, která bude do Chaber prodloužena ze současné konečné zastávky Sídliště Čimice. Linky 162 a 169, jejichž využití by v současných trasách po otevření tramvajové tratě kleslo na úroveň 10 % poskytované nabídky, budou zrušeny. Spojení pro dojezd školáků ze středu Ústecké ulice do zastávky V Kratinách zajistí ve vhodných časech nová školní linka 274.
Na Ústecké ulici v Chabrech přibude oproti současnému stavu jedna zastávka hromadné dopravy navíc. Současné zastávky Prunéřovská a Počeradská budou po vybudování tramvajové tratě posunuté mírně jižněji (nad křižovatku s ulicí Dopraváků a do blízkosti ulice Pod Křížem). U přemostění Spořické ulice vznikne nová tramvajová zastávka Osecká, která umožní přestup mezi tramvajovými spoji a autobusovými linkami 145 a 202. V úseku mezi Kobylisy a Sídlištěm Ďáblice nahradí provoz tramvajové linky 10 spoje linky 3. V souvislosti s omezením autobusových spojů i v Horňátecké ulici (zrušení provozu linek 162 a 169, všech třístovek a omezení provozu linky 145) je navrženo prodloužení linky 183 o úsek Vozovna Kobylisy – Kobylisy.

Přehledná situace obslužnosti Dolních Chaber po zprovozníní tramvajové trati.

Zdroj: Většina textu byla převzata z oficiálních stránek DPP/PID.



3 reakce na “Jak bude vypadat tramvajová trať Kobylisy – Zdiby, co bude s návaznou autobusovou dopravou a kdy skončí linky 162 a 169?”

  1. Bohužel je to obávám se velmi špatné řešení.
    Ráno mezi 7- 8 jede mezi chabry a kobylisy 30 autobusů, mnohé značně přecpané. Podle téhle šílenosti je bude nahrazovat 7 (60/8) tramvají linky 10 a zřejmě 7 (14/2) tramvají linky 27 (17). Do 14 tramvají se mají nacpat lidi z 30 autobusů. Pokud by nebyly přecpané, tak by to asi šlo, jenže do tramvají se mají nacpat i lidé z aut, kteří mají do tramvají přestoupit ze záchytných parkovišť a to už nepůjde. Bohužel přes den mimo ranní špičku to má být ještě horší. Mají vypadnout spoje 27 a linka 10 má mít delší interval.
    Samozřejmě je třeba si uvědomit, že přestup na tramvaje bude pro lidi z aut a busů znamenat zdržení minimálně 5 minut, spíše 10.
    Bohužel je navíc zřejmé, že tramvajová trať bude stavěná jen na 60 km/h, což znamená další zdržení oproti stávajícím autobusům a individuální dopravě auty.
    Jediná výhoda tramvaje je samostatné těleso, tedy nehrozí příliš zdržení v zácpách. Bohužel, pro případ zácpy je kapacita tramvaje velmi poddimenzovaná a lidé raději pojedou v autě o 10 min déle, než se mačkat v přecpané tramvaji.
    Co to celé bude znamenat? Lidi to nebudou používat a pojedou radši auty. Obce za Prahou se budou bouřit a některé si zcela jistě prosadí zachování příměstských autobusových linek až na Kobylisy. Co to bude znamenat pro Chabry? Více tranzitní dopravy a horší dopravní dostupnost.

    Přitom samozřejmě myšlenka tramvajové dopravy do Chaber není špatná, jen by stačilo odstranit nesmysly protlačované opravdu nevím kým. Tramvaje jsou pro dopravu z periferie do centra nevhodné, existuje- li alternativa metra nebo vlaku. A bohužel i busy jsou pro tohle lepší.
    Toto je přesně důvod proč v Bohnicích nikdo z místních nechce vyměnit busy za tramvaje.
    Drtivá většina lidí co by tramvaj používala ji chce používat jen jako přibližovadlo do stanice metra Kobylisy, ne někam do centra. Je tedy třeba zřídit jednu dostatečně dimenzovanou linku s malými intervaly (ve špičce 2 min) Zdiby – Kobylisy (nelze- li díky velmi stísněným prostorám, nejbližší použitelné obratiště je sídliště Ďáblice). Takové intervaly je třeba nastavit hlavně na začátek (je třeba lidi k tramvaji nalákat, ne je odradit, časem se dá interval prodloužit) Do centra může něco jezdit třeba s intervalem 10 min.
    Dále je třeba odstranit handicap pomalé jízdy tramvaje zvýšením traťové rychlosti alespoň na 80 km/h. (Kdyby někdo tvrdil, že to nejda, tak již nyní – na tramvajových tratích, vedených po pozemní komunikaci, je nejvyšší rychlost 50 km/h, na tratích na samostatném tělese 60 km/h s tím, že návěstím lze místně rychlost ještě zvýšit až na 80 km/h.)
    V neposlední řadě je třeba se zaměřit na maximální zrychlení přestupu bus (auto) – tramvaj na (terminálech) záchytných parkovištích. (Vyhrazené pruhy, logicky řešené komunikace, vyhnutí se kolonám aut čekajících do centra)
    Závěrem by bylo vhodné napsat kdo toto spískal a nadále prosazuje, abychom věděli kdo ve volbách není rozumné řešení.

    1. Děkuji za příspěvek. Možnost publikovat u nás na webu po domluvě můžete mít také. Psát do Chaberského zpravodaje lze rovněž. V souvislosti s EIA na D0 a tramvajovou trať do Zdib je zásadní, že souběh obou staveb nikdo neřeší. Ústecká a Spořická ulice má být hlavní zásobovací trasou pro náklaďáky s materiálem na stavbu D0.

Napsat komentář