Odmítněte 27. dubna osobně další změny územního plánu
26. listopadu 2016 se v městské části Praha-Dolní Chabry konalo místní referendum, které ve 3 bodech odmítlo další výstavbu bytových domů v lokalitě „Nové Chabry“ do doby, než bude vyřešena závažná dopravní situace a kapacita mateřských škol a základní školy. Současně referendum odmítlo navýšení koeficientu zastavěnosti v dané lokalitě. O závazných výsledcích referenda měl povinnost informovat zastupitele MHMP pan starosta Malina.
Nyní se jedná o změnu územního plánu Z 2844/00, která má přeměnit cestu ve vlastnictví Hlavního města Prahy na komunikaci. Tato cesta o délce necelých 500 metrů je z části panelová a z části polní, z jedné strany lemovaná vzrostlými stromy. V územním plánu vedena jako zeleň městská a krajinná. Na jižním konci je napojena na dočasnou komunikaci komplexu „Nové Chabry“, na severním je zaslepena a oddělena od úzké jednosměrné ulice V Kratinách, která bezprostředně sousedí se základní školou. Je to jediná cesta v Dolních Chabrech, na které nemohou jezdit auta. Je využívána k procházkám se psy, rodin s dětmi a cyklisty. V minulosti se uvažovalo, že by právě tudy mohla vést cyklostezka, která by spojovala povltavskou cyklotrasu s Čimickým a Ďáblickým hájem.
Tuto změnu územního plánu navrhla MČ Praha-Dolní Chabry, aniž by o ní byli dostatečně informování občané nebo opoziční zastupitelé. Tuto změnu si pravděpodobně nepřeje žádný z obyvatel Dolních Chaber, kromě pana starosty Maliny jako jejího obhajovatele v komisích a pana místostarosty Malého jako spolumajitele pozemků po obou stranách této cesty. Ten na východ od ní spoluvlastní pozemek 1374/1 o rozloze více než 100 000 m2, již určený v územním plánu k bytové a rodinné výstavbě. Na západ od cesty spoluvlastní jeden z pozemků 1373/11 o výměře přes 33 000 m2, na který již také byla podána MČ Praha-Dolní Chabry a společností Ekospol žádost o změnu ÚP č 1302/01 na bytovou výstavbu. Tato žádost však byla během jednání Rady HMP ze dne 11. 4. 2017 na poslední chvíli stažena z jednání z veřejně nezjistitelných důvodů.
Jsem přesvědčen, že tato žádost o změnu ÚP Z 2844/00 je čistě účelová k zajištění komunikace k další výstavbě v Dolních Chabrech. Současně představuje jasný střet zájmů radních MČ Dolní Chabry. I přes obecný nesouhlas s rozšiřováním zástavby v okrajových částech Prahy ji tato změna plně umožní. Současně nepřinese žádnému obyvateli Dolních Chaber nic pozitivního, pouze zhorší kvalitu života v naší obci. Ve chvíli, kdy kapacita místní základní školy je zcela naplněna a každé ráno stojí kolony aut v Ústecké ulici směrem do Kobylis, tak při podpoře této změny bude zničena cesta pro pěší a cyklisty, přeměněna na silnici a umožní další masivní zástavbu v Dolních Chabrech.
Ve čtvrtek 27. dubna 2017 se v 9:00 hodin uskuteční jednání Zastupitelstva Hlavního města Prahy v prostorách pražské radnice na Mariánském náměstí. Pokud Vám není lhostejný vývoj budoucí podoby Dolních Chaber, přijďte podpořit zastavení těchto změn přímo na jednání magistrátu.
Aktuální podoba územního plánu lokality „Beranov“ – základní členění ploch.
Aktuální podoba územního plánu lokality „Beranov“ – zeleň.
Vzhledem k tomu, že Vy jste byli iniciatory mistního referenda, mě překvapuje, že si pletete pojmy nebo to je záměr? Referendum odmítlo výstavbu byt.domů v projektu „Nove Chabry“ né v lokalitě „Nové Chabry“ takže stop bylo dáno tomuto projektu né veškeré výstavbě v Chabrech. Kolony aut v Ústecké nás trápí všechny, ale to není způsobeno jen tímto projektem. Když budete sledovat kolony aut tak si všimnete, že většina ma pozn.zn. s „S“ (středočeši) né Chaberáci. Změna „polní“ cesty na silnici by měla určitě pozitivní přínos v dopravní obslužnosti, ulice V Kratinách mi úzká nepřipadá, je stejně široká jako okolní ulice. Ve Vašem článku se uvádí, že z Rady byla stažena žádost „z veřejně nezjistitelných důvodů“, ale na oficiálních stránkách MČ starosta píše, že jí stahl on kvůli rozhodnutí referenda. Co se týka té žádosti co podala MČ na změnu UP, tu nejdříve schválilo zastupitelstvo tak proč tvrdíte, že zastupitelé nebyli informováni. Tak snad by měli vědět o čem hlasují.
Dobrý den, nejsem sice autorem tohoto článku, ale dovolím si odpovědět. Vše podstatné je vysvětleno v předchozím článku http://www.18400.cz/kdyz-uz-zerete-tak-u-toho-alespon-nemlaskejte/. Pod článkem je i několik komentářů zastupitelů a hlavně, je třeba tuto problematiku chápat v souvislostech. Další rozvoj rozsáhlého prostoru na jih od školy je velmi vážné téma. Nikdo dosud neviděl žádnou studii, jak by to tam mělo vypadat např. za 10 nebo 20 let, a to ve velká chyba.
Jako zastupitelka Vám k výše uvedenému komentáři mohu říci jediné. Není pravda, že by zastupitelstvo naší městské části za mé účasti tento návrh změny územního plánu schvalovalo. K jejímu projednání v zastupitelstvu totiž vůbec nedošlo a dokonce to vypadá, že i samotná rada naší městské části v minulosti rozhodovala pouze o části tohoto úseku. A ano, žádost byla nakonec minulý týden z projednání Radou hlavního města Prahy stažena. Pan starosta se sice pochlubil tím, že inicioval stažení s odvoláním na výsledky referenda, jen nějak zapomněl dodat i to, že žádost na změnu územního plánu původně sám podal. Tedy sám inicioval jménem městské části změnu územního plánu bez toho, aniž by považoval za nutné tak zásadní krok s kýmkoli řádně projednat.
Dobrý den, změny, kterých je řeč, byly projednávány na zasedáních Rady a to ještě v minulém volebním období, 4 roky zpátky, a to velmi nenápadně, po částech.
Ulice v Kratinách je pro provoz aut s vyustěním na Spořickou za současných podmínek zcela nevhodná, a jelikož jedna vlastní zkušenost vydá za deset odstavců – běžte se tam podívat sám, ideálně ráno před 8 nebo po poledni. S pozdravem