Okruh, tramvaj a škola sevřená silnicemi ze všech stran? To vše aktuálně řešíme v Dolních Chabrech.

V srpnu 2018 byla zpracovaná dopravní studie pro území Dolních Chaber. K některým z uvedených myšlenek a návrhů máme zásadní výhrady a proto vydáváme jako zastupitelé 18400.cz – ZA LEPŠÍ CHABRY následující Stanovisko k dopravní studii obslužnosti Dolních Chaber a výstavbě tramvajové trati Kobylisy – Zdiby.

Navrhovaná řešení ve studii dopravní obslužnosti je nutné posoudit vzájemně s navrhovanou výstavbou tramvajové trati Kobylisy – Zdiby.

Z dokumentace tramvajové trati Kobylisy – Zdiby, dle navrženého charakteristického příčného řezu s jízdním pruhem 2 x 3,25 m vyplývá, že při intenzitě dopravy cca 16 – 20 tisíc vozidel/den v oboustranně zastavěné komunikaci, bez možnosti parkování je nepřijatelné. Ostatní zbytná automobilová doprava, se přesouvá, eventuálně je převedena do stopy D8, dle návrhu tramvajové trati. Toto tvrzení není nijak zdůvodněno a doloženo.

Navrhovaná dopravní řešení musí zlepšit dopravní obslužnost Dolních Chaber, ale především musí zachovat, spíše zlepšit životní podmínky. To znamená vyloučení z obce tranzitní (kamionovou) a ostatní zbytkovou dopravu, která se po realizaci tramvajové trati v Ústecké ulici (silnice II/608) z kapacitních důvodů na tuto ulici nevejde. Převedení a vyloučení této dopravy z Ústecké znamená přemístit silnici II/608 na východní obchvat Dolních Chaber. Stávající Ústeckou ulici změnit na komunikaci sběrnou a obslužnou. Dále ke zlepšení obslužnosti Dolních Chaber a v návaznosti na Studii obslužnosti z důvodu zklidnění okolí školy realizovat západní napojení ulice Spořické s ulicí K Ládví a ulicí Dopraváků jako komunikaci obslužnou a tím zajistit zklidnění okolí školy a jejího zázemí.

Pro zlepšení dopravní situace v Dolních Chabrech a zlepšení dopravní obslužnosti doporučujeme:

  • Zahájit a přípravu a realizaci obslužné komunikace západně na hranici katastru Dolních Chaber v trase polní cesty s návazností na propojení ulice Spořické s ulicí K Ládví a Dopraváků a tím vyloučit propojení v ulici V Kratinách a zajistit zklidnění dopravy v okolí školy nejen v zájmu bezpečnosti dětí.
  • Požadovat přípravu a realizaci výstavby východního obchvatu Dolních Chaber, včetně ochranného zalesněného valu současně s přípravou tramvajové trati tak, aby realizaci obchvatu silnice II/608 bylo možno realizovat před zahájením výstavby tramvajové trati Kobylisy – Zdiby.
  • Podporovat výstavbu tramvajové trati pouze v návaznosti na výstavbu východního obchvatu II/608 a výstavbu obslužné komunikace západně Dolních Chaber.

Jedno z kritických dopravních míst je prostor okolo základní školy. Varianta, která by dopravně svedla dopravu do ulice V Kratinách a obehnala školu ze všech stran auty, je pro nás nepřijatelná.
Navrhované oddělení vedení hlavní automobilové a tramvajové dopravy na území Dolních Chaber a Zdib pomocí východního obchvatu obou obcí.
Intenzity automobilové dopravy na území Dolních Chaber.

Napsat komentář