Boj o zachování Beranovky

Poděkování všem, kteří se zasloužili o prozatímní stažení změny ÚP – přeměny Beranovky na silnici

Boj za zachování Beranovky bez aut začal na jaře roku 2017. Po úspěšném referendu, které zabránilo navyšování koeficientů zastavěnosti a tím i zvyšování podlažnosti v lokalitě Nové Chabry, jsme se dozvěděli o snaze vedení naší MČ přeměnit Beranovku (úvozová cesta nad školou) na novou páteřní komunikaci, umožňující další výstavbu za školou. Všichni tehdejší členové spolku 18400.cz se pustili do shromažďování a studia podkladů k této změně a k přípravě argumentů pro jednání Zastupitelstva hl. města Prahy. První hlasování na ZHMP bylo v dubnu 2017, poté následovala dvě další hlasování v červnu 2017 a červnu 2018. Všechna dosud naštěstí vedla k neschválení této změny.

Velký dík patří Mgr. Petře Kolínské, náměstkyni primátorky a radní HMP pro územní rozvoj. Ochotně přijala pozvání spolku 18400.cz – ZA LEPŠÍ CHABRY a navštívila Dolní Chabry a Beranovku. Společně s Hanou Francovou a Petrem Závitkovským procházeli naše výhrady vůči jejímu zprůjezdnění a také probírali jeho případný vliv na okolí a celou obec. Mezi argumenty náměstkyně Petry Kolínské na jednáních ZHMP patřily tyto: škodlivost této změny pro obec při nedořešení dopravní situace a kapacity školy a školek, její účelovost směrem k umožnění další masivní výstavby v této oblasti, úspěšné chaberské referendum z podzimu 2016 a také odpor velké části občanů Chaber proti této změně územního plánu. Snaha pana starosty Maliny o prosazení zprůjezdnění Beranovky byla tak silná, že obeslal všechny magistrátní zastupitele velmi urážlivým dopisem o náměstkyni Petře Kolínské. Fakt, že naše sdružení opakovaně označil za lháře a původce strachu a nenávisti v Dolních Chabrech, není již potřeba dále rozvádět.

Při diskuzích před hlasováním ZHMP o této změně ÚP vystoupila naše kandidátka Alena Hájíčková, která za svůj příspěvek sklidila ostrou kritiku pana starosty Maliny. Velké poděkování patří také panu Maunovi za obsáhlé zpracování problematiky této územní změny a organizaci internetové petice, kterou však vedení naší MČ odmítlo projednat. Děkujeme zastupitelce Katce Šilhové Šafránkové za organizaci sběru podpisů této petice do papírové formy a za její opakované předkládání k projednávání na ZMČ v Dolních Chabrech. A především si naše díky zaslouží všichni Chaberáci, kteří tuto petici podepsali.

Skutečnost, že dosud nedošlo ke změně ÚP vedoucí k přeměně Beranovky na komunikaci je výsledkem společné aktivity celého sdružení 18400.cz – ZA LEPŠÍ CHABRY, jeho současných i minulých členů a mnoha dalších občanů Dolních Chaber. Děkujeme jim za mnoho hodin přípravy argumentace a souvisejících podkladů pro vystoupení na MHMP i za dopisy opakovaně zasílané zastupitelům magistrátu, ve kterých jim objasňovali, proč je třeba zachovat současný charakter cesty. Velký dík patří také vám, Chaberákům, kteří jste své názory na magistrát posílali a případně se jednání osobně účastnili, nebo jste jakýmkoli jiným způsobem přispěli k zachování Beranovky bez aut.

Martina Šušáková, Petr Závitkovský

 

21 reakcí na “Boj o zachování Beranovky”

  1. Dobrý den paní Šušáková, pane Závitkovský,

    reaguji na váš děkovný příspěvek uvedený výše. Bohužel nejsem vzdělán v oblasti ani územního plánování, ani v oblasti pozemního stavitelství a vámi dotčené oblasti tzv. liniových staveb. Můžete zde prosím pro mou lepší orientaci uveřejnit základní technické parametry „páteřní“ komunikace, ve kterou chce podle vašeho vyjádření přeměnit Beranovku naše MČ? Zajímá mě zejména šířka komunikace a počet pruhů, a rovněž kategorizace této komunikace (např. místního významu. I. třídy, II. třídy…). Dále bych vám byl velice vděčný, jestli by jste mi mohla vysvětlit vámi používaný termín „páteřní komunikace“. Ten zní hrůzostrašně! V odborných publikacích jsem ho nalezl pouze v přeneseném významu. Co si pod ním mám představit? Další Ústeckou? Předem vám děkuji za vaši upřesňující a rychlou odpověď. Z vašeho článku je zřejmé, že vy a MUDr. Závitkovský jste experty v dané oblasti a vaše odpověď tak bude mít příslušnou váhu a umožní mi zorientovat se v této věci.

  2. Dobrý večer, pane Štěpánku, dovolím si zareagovat, neboť doprava je v rámci 18400.cz především parketa moje a pana Ing. Josefa Tomeše. Vaše otázka je naprosto spravná, bohužel odpověd na ni dostanete až ve chvíli, kdy radnice nechá zpracovat a představí veřejnosti studii, jak se toto území bude rozvíjet dále. Doufáme, že to bude brzy po volbách. Termín „páteřní komunikace“ opravdu není definován zádnými přesnými technickými parametry, pouze říká, že taková komunikace bude nadřazena ostatním komunikacím v okolí. Bude tedy sběrná pro celé území od školy po Beranov (Nové Chabry). Řádově tedy očekávejte přístupovou komunikaci do prostoru cca 150.000 metrů čtverečních, kde může jednou bydlet cca 1000 – 3000 obyvatel. Doufám, že Vám tato odpověď pomůže se lépe zorientovat. My máme naopak ve svém volebním programu zachování beranovky jako komunikace bezmotorové. Tento termín je přesně definován a najdete jej v mnoha projektech (cyklistické a rekreační komunikace). Děkujeme za Váš zájem.

    1. Dobrý den p. Kaso,

      děkuji za odpověď, ale moc moudrý z ní nejsem. Chápu správně, že nemáte žádnou studii či jiné podklady které podporují vaše tvrzení o hrozbě páteřní komunikace? Mě se to od začátku nějak nezdálo! Ale Beranovka je pro mě srdeční záležitost a vaše prezentace toho, co Beranovce údajně hrozí, mě vyděsila! Byl jsem se zeptat i na úřadě a tam mě seznámili s úplně jinou podobou Beranovky, než jak jí prezentujete vy. Z úřadu jsem si odnesl studii, kde je Beranovka 5m široká ulice, podél jsou chodník a cyklostezka a po celé délce lipová alej. Je to spíš takový „přírodní bulvár“. Vypadá to velmi pěkně. Proti tomu jde však vaše tvrzení o páteřní komunikaci! Je zřejmé, že tu něco nehraje. Tak kde je pravda? Máte tedy alespoň studii té páteřní komunikace, o níž tvrdíte že hrozí a její technické parametry? Předpokládám, že je mít musíte, když tyto údaje vedly ke stažení návrhu na změnu UP. Proto vás ještě jednou žádám, jestli můžete tyto informace zveřejnit. Určitě to nezajímá jenom mě. Chci vědět, proti čemu bojovat a co naopak podpořit.

      1. Dobrý den,

        nedá mi to nezareagovat na tento článek, zase po čase. Každá strana nebo hnutí, které chce uspět ve volbách musí mít nějaké nosné téma. Pro Vás pane Kaso a Vaši skupinu je to zcela nepochybně tato stará panelová cesta. Z některých článků a příspěvků pak mívám pocit, jako by se jednalo o stavbu dálnice skrze draháňskou rokli. Nicméně, Vaše poslední odpověď na dotaz pana Štěpánka mne poněkud znepokojila Vámi konstruovanými argumenty. Pod pojmem páteřní komunikace si představuji např. pražský okruh a ten by se asi do Beranovky nevešel. Používáte ten termín poměrně často, má snad za cíl vyděsit obyvatele v okolí? Odpovězme si, je před volbami, takže asi ano. Narozdíl od Vás si pan Štěpánek dal tu práci a zašel se aspoň zeptat, jak by ta „páteřní komunikace“ měla vypadat a odpověď získal. Je to silnice široká 5 metrů!!! Dále pak argumentujete počty 1000 až 3000 obyvatel. To jsou, dle mého, poměrně skokové hodnoty, nemyslíte? Dcera bydlí na Jižním městě v projektu postaveném firmou Skanska. Odvažuji se tvrdit, že počet obyvatel se k číslu 3000 blíží. Také tam mají takovou „páteřní komunikaci“, kde hustota doopravy je tak nízká, že si tam běžně děti hrají na silnici. Nezlobte se pane Kaso. Vnímám Vás jako velmi úspěšného člověka, kterých naše země potřebuji víc a víc, aby šli ostatním vzorem, ale to k čemu jste se propůjčil je za hranicí vkusu. Berte to prosím jako můj osobní názor. Všem přeji pěkný den.

  3. Dobré ráno, vážení, jako obyvatel Dolních (Horních) Chaber jsem se k této kauze jako laik vyjadřoval již na jaře, kdy se řešila petice za zachování této původní „vesnické“ cesty, tedy prostoru kam auta nesmějí a občané si pěšmo zkracují cestu směrem ke škole, děti si tam hrají, beze strachu se tam jezdí na kole, venčí se domácí zvířátka, atd. Nechci tím zbytečně zdržovat, podstatné ale vůbec není to, jak by se „nová“ komunikace „právně“ jmenovala, ale pouze to, že by Chabry ztratily jednu z mála posledních „přírodních“ cest, které se u nás vyskytují a to na úkor nové silnice, kolem které by byly vybudovány nové domy na pozemcích, které by byly výhodně zpeněženy. To je celá kauza – pár jedinců by na tom vydělalo a většině obyvatel by se zhoršilo životní prostředí a opět by zmizelo trochu přírody, toť vše. Proto jsem rád, že se proti tomu bojuje, ať se již strana či hnutí jmenuje jakkoliv. Škoda jen, že stávající vedení obce se k tomu postavilo úplně opačně …

    1. Dobrý den pane Foldo,
      vize „přírodní“ Beranovky je určitě zajímavá a i mě by se taková podoba líbila. Ale buďme realisté, jak toho chcete dosáhnout? Já osobně bych podpořil řešení rekonstruovat Beranovku co nejdřív do podoby, jež bude chaberským občanům vyhovovat. Dřív, než dojde k zastavění okolních pozemků. Tím by se všechno jednou pro vždy vyřešilo. Budoucí stavebníci budou nuceni respektovat Beranovku v té podobě, do jaké bude zrekonstruována. Tj. například do podoby úzké ulice s chodníky, cyklostezkou a stromořadím. To by měla být budoucnost Beranovky. 18400.cz už rok populisticky straší chaberáky jakousi „páteřní“ komunikací, o níž se v předchozí diskusi ukázalo, že nic takového neexistuje. Vždyť je to celé blbost od začátku. Jak by mohla být Beranovka „páteřní komunikací“, když je její kapacita omezena jejím ústím do ulice V Kratinách a do ulice K Beranovu. A jestli jste obě tyto komunikace viděl, uznáte, že to jsou komunikace místního významu a ne nějaké „páteřní“ komunikace. A případná budoucí výstavba na Beranově na tom nic nezmění. Pozemky tam jsou soukromé, územním plánem určené jako stavební. Je přece legitimní, aby si vlastník pozemku naložil se svým majetkem tak, jak mu umožňuje zákon. Vy na svém pozemku také nezastavíte stavbu jen proto, že vám soused řekne, že mu budete kazit výhled do lesa. Proto také nerozumím vaší poznámce o „zbohatnutí pár jedinců“. Vy vidíte něco špatného na zhodnocování vlastního majetku? Řekněte to p. Kasovi, jistě vám k tomu řekne své. Pane Foldo, uvažování vzbuzujících v lidech zlost a závist jsme tady už měli a nepřineslo to této zemi nic dobrého. Ale pojďme zpět k Beranovce. Je víc než jisté, že z kapacitních důvodů budou muset stavebníci najít a prosadit úplně jinou trasu,a to směrem na západ od Beranova. Jinudy to nepůjde. Takže když vezmu do úvahy, jak dlouho dnes všechno úřadům trvá, tak se příštích 20 let nemusíme o podobu Beranovky obávat. V Chabrech teď máme řadu jiných, opravdových problémů, které je potřeba řešit. Např. okruh, letiště, Ďáblická skládka. Tady bychom měli společně zabojovat! To jsou totiž skuteční strašáci, kteří nám stojí už za dveřmi.

    1. Podle této Vaší logiky bychom měli jenom silnice, chodci a cyklisté ať se jdou bodnout. Co takhle postavit paralelní Ústeckou, co kdyby tam náhodou byla havárie plynu. Při tom nechme zbourat v obecném zájmu alespoň jednu řadu stávajících domů. A dálnice stavme rovnou dublovaně, stejně tam jsou pořád kolony. A vůbec, pojďme rovnou vyasfaltovat celé Česko, alespoň nebudeme muset sekat trávu. Omlouvám se za ironii.

      1. Pane Doležale, koukám, že se vám nějak splašily písmenka na klávesnici! Že vám v té Africe místní šamani umíchali něco na cestu? Opatrně s tím! Před pár dny jste tady překypoval všeobjímající láskou a vyzýval k vzájemné úctě a pokoře, a teď tady chudáka p. Pěnkavu málem sežerete za živa jen proto, že se odvážil sdělit svůj názor. Navíc celkem trefný názor. Jinak k těm cyklistům, chodcům a krásným procházkám v přírodě. Vzpomínám si, že za Knorovým statkem býval krásný kus zeleně, potůček, no prostě vesnická idyla. Tam jsme se s chaberskými dětmi něco nablbli. Opravdu nádherný kus přírody. Dneska jsou tam rodinné domy, co se dá dělat. Mám pocit, že jeden z nich je zrovna váš…. Škoda, že jste neuvažoval dříve tak, jako dnes. Sice by jste spal někde ve stanu, ale zase by jste zachránil kus té zeleně!

        Kážete vodu a pijete víno! Pozvěte chaberáky na exkurzi k sobě domu! Jeden barák naflákanej vedle druhého,

          1. Nevadí, naše ulice je slepá, jezdíme si tam jenom my a všichni se navzájem respektujeme. Kromě toho je označena příslušnou značkou jako obytná zóna, denně tam chodím pěšky a pravidelně jezdím na kole, pokud to myslíte takto, tak pro pěší a cyklisty tam místo je. Můžete to zkusit vyzkoušet.

        1. Nejlepší je si namíchat směs 60% list ze stromu Mopane, 25-30% akácie zkroucená a zalít odvarem z kůry baobabu, to je pak jízda … Hmm, zajímavé, že víte, kde bydlím, jestli Vy nakonec nebudete mým sousedem. Na rozdíl od Vás se nijak neskrývám. Pokud se Vám zdá pozemek 1 200 m2 jako jeden barák vedle druhého, tak já si každý týden při sekání říkám, že je fakt dostatečně velký. Ten podle Vás krásný kus zeleně mám z roku 1999 nafocený a moc dětí jsem tam tedy neviděl, jenom napůl shnilé ovocné stromy, 40-letý nálet bezinek a potok tedy fakt zurčí (občas) až po rekultivaci v roce 2003, kdy jsem tam už několik let bydlel. Kromě toho. a to víte dobře, to fakt byla proluka uvnitř existující zástavby domů jednoho vedle druhého, jak říkáte. A je to slepá ulice, tam tedy fakt cyklostezka nikdy nevedla, pokud bychom nevybudovali most přes nebo tunel pod truhlárnou. Ale toto už je moje předposlední reakce na Vás, poslední následuje za minutu.

      2. Pane Doležale co to melete o logice, o plynu, o dálnicích, o bourání domů? Chtěl by jste vyvlastňovat? To už máme doufám za sebou! Na čem frčíte? Slušně jsem napsal svůj názor za kterým si stojím. Já jsem ulicí V Kratinách jezdil ještě když Vy jste nevěděl že nějaké Chabry existují. Vás bychom měli volit? To snad ne.

  4. Dobrý den,
    poslal jsem příspěvek do zářijového zpravodaje, který se zřejmě bohužel „nevešel“. Tak ho alespoň otiskuji zde:

    „Beranovka, ať už v úvozovém úseku V Kratinách nebo v panelové části Nad úvozem, má své kouzlo. Jsem rád, že to tak cítí i více než čtyři stovky spoluobčanů, kteří přispěli podpisem pod peticí a také chtějí, aby stávající cesta sloužila hlavně pro pěší a cyklisty. Význam Beranovky jako pěší spojnice výstavbou Nových Chaber a spojením okrajových částí obce vzrostl, což je patrné i z vyšlapaného širokého pásu. Pražští radní naštěstí navrženou změnu charakteru této cesty prozatím zamítli. Myslím si, že ideálním opatřením je úprava části povrchu a zaslepení cesty zamčeným sloupkem u vyústění do ulice V Kratinách. Příjezd pro traktor na pole by byl možný z jihu. Při sekání trávy obcí by nebyl problém umožnit vjezd od školy. Průjezd pro osobní auta není nutný. Kromě Ústecké mohou využívat i Čimickou.
    Plánované zastavění dvacetihektarového území nad školou je nutné uvažovat v širším kontextu. Kromě objednané dopravní studie (u které by bylo dobré zveřejnit zadání) je nezbytné uvažovat i s obslužností MHD. K tomu by mohlo posloužit napojení ze Spořické v místě stávajícího nájezdu u ubytovny, které by umožnilo trasovat autobus 169 od školy tímto směrem a dále ulicemi U Traktorky, K Beranovu, podél autobazaru a ulicí K Ládví. Po vybudování tramvajové trati nebude obhajitelné udržet tuto linku (na rozdíl od linky 162) ve společném souběhu s kapacitními tramvajemi, které budou obsluhovat cca 2/3 Dolních Chaber. Umístění jedné či dvou nových autobusových zastávek v rozvojové lokalitě pomůže zvýšit atraktivitu MHD vůči automobilům. Průjezd automobilů v navrženém napojení by bylo vhodné zřídit pouze ve směru do Spořické tak, aby nevznikl ranní průtah přes novou zástavbu a přerušený chodník podél Spořické zůstal bezpečný. Školáky od Ústecké by mohla ráno svážet speciální školní linka. Zřizovat nové průtahy a obchvaty jen kvůli ranní špičce či následkům krátkodobě ucpané D8 podle mě nemá smysl. Intenzitu dopravy může regulovat vhodně podporovaná MHD. Proč např. dodnes nedošlo k vymezení krajního preferenčního pruhu pro autobusy na Ústecké ve směru do centra? Není důvod čekat na rekonstrukci povrchu.“

    Po tom, v jaké podobě byl vyřešen severní chodník do Čimic, tak nevěřím v „novou ulici s lidskou tváří“, jak ji tady v komentářích reprodukuje pan Štěpánek a Kocián. V horní části Nad Úvozem na širokou ulici není žádné místo a byl bych moc zvědavý, v jaké podobě by si to tam Volby pro Chabry představovali. Auta by tento kus zeleně nenávratně zničily.
    Bohužel také můžeme pouze hádat, s jakou zástavbou uvažuje rodina Malých v lokalitě nad školou (deset hektarů už je plocha, která po zastavění změní celý charakter Dolních Chaber). Pokud by před volbami vystoupil pan Malý s architektonickou studií, která by všem vyrazila dech, tak by tím Volba pro Chabry mohla získat nějaké hlasy. Dosavadní (i možný budoucí) střet zájmů a mlžení o rozvoji Chaber však straně pana Malého (teda pardon Maliny) dost škodí.

  5. Vážený pane Kociáne, minulý režim jsem naštěstí přiliš nezažil a jako „pravičák“ rozhodně v lidech vzbuzovat závist nechci a nebudu. Příklad o tom, že „pár lidí zbohatne“ nebyl míněn zle, ale spíse jako poznámka o tom, že jsou obecnější a nadčasovější témata, než jen starost o zhodnocování vlastního majetku tím způsobem, že to většině lidí uškodí (z „bezmotorové“ cesty by se stala „motorová“). Poslední poznámka je o zásadnějších problémech (letové dráhy a obchvat) – to je určité důležitější, ale dokázat si udržet „kus přírody za hummy“ také není k zahození, co myslíte :-)?

  6. Dobrý den všem výše uvedeným. Předem bych ráda poděkovala panu Maunovi, původnímu autoru petice na záchranu Beranovky v elektronické podobě, za jeho příspěvek. Můžeme tu slovíčkařit nad pojmem páteřní, či nepáteřní komunikace, základ je ale jasný. Zatímco současné vedení obce podporuje zprůjezdnění „Beranovky“, což je lehce doložitelné obcí navrhovanou změnou územního plánu číslo Z 2844/00, kterou předložilo vedení obce k projednání na zastupitelstvu hlavního města Prahy, náš názor, stejně tak jako lidí, podepsaných pod peticí, je zachovat ji jako zeleň městskou a krajinnou a využít ji jako sportovně – relaxační zónu, přirozeně propojující Nové Chabry s centrem obce a původní zástavbou. Na obrázku se dá předložit cokoliv, třeba i tu lipovou alej s rojem včel, konkrétní kroky, které obec činí jsou ale bohužel přesně opačné. V odůvodnění, proč požaduje současné vedení obce změnu územního plánu, která je přímo v materiálu ke změně územnímu plánu se uvádí – že jde o změnu z důvodu „stabilizace pro využití dopravní infrastruktury“ a dále z důvodu umožnění další výstavby v okolí. Dalším faktickým a přímo viditelným krokem obce je nesmyslné zasypání „vjezdu“ do Beranovky z ulice V Kratinách štěrkem, který má podpořit argumentaci, že jde o pro automobily průjezdnou cestu. Poté, co byla část štěrku „vytěžena“ rozuměj odvezena neznámým pachatelem, podal starosta obce podnět k zahájení trestního stíhání na neznámého pachatele a zároveň podnět k odboru dopravy městské části Praha 8, aby označila tuto část cesty za neprůjezdnou pro vozidla, s odůvodněním, že cesta musí zůstat průjezdná pro vozy záchranné služby a její náhlé zneprůjezdnění je tudíž nebezpečné. Jak jsem již uvedla kdesi v nějakém příspěvku, zaplatím pivo každému, kdo viděl za posledních 10 let projet Beranovkou vůz záchranné služby. Já doufám, že každému tento rozpor v tom, co se dělá a co se říká a lež dojde. Chápu i, že někdo by rád viděl Beranovku průjezdnou pro vozidla. Každý nechť se rozhodne podle svého nejlepšího svědomí a vědomí.

  7. Pane Kociáne, souhlasím s Vámi, že máme i naléhavější témata jako jsou okruh, letiště, Ďáblická skládka, kde bychom měli společně zabojovat. K těm bych ráda uvedla, že jsme podali připomínky k Metropolitnímu plánu jak za náš spolek ZA LEPŠÍ CHABRY, z.s., tak za spolek Nad Drahaňským údolím, z.s. a Platformu za kvalitní dopravní infrastrukturu, z.s.
    Za ZA LEPŠÍ CHABRY z.s. jsme vyjádřili mimo jiné nesouhlasné stanovisko s jižnější variantou okruhu, s rozšiřováním ďáblické skládky, s paralelní přistávací dráhou, ale i nesouhlas s tzv. Čimickým přivaděčem. Spolky Nad Drahaňským údolím, z.s. a Platforma za kvalitní dopravní infrastrukturu, z.s. se pak vyjadřovaly právě k jižnější variantě okruhu.
    Opravdu se neflákáme a neplácáme prázdnou slámu. 🙂 S pozdravem všem KŠŠ

  8. Děkuji Vám pane Maune za zmínění.
    Ani to není „sice“ – náš tým si zprovoznění Beranovky také nepřeje, to není dáno barvou dresu :o), ale pragmatickou úvahou. V situaci, která je, k tomu opravdu žádný důvod, který by byl Chabrům k užitku, zkrátka nevidím a moje stanovisko je v tomto od počátku jednoznačné.
    Ano, pochopila jsem také, že si Beranovku vzal spolek za volební téma, byť jsem na všech jednáních byla a mluvila já a sehnala nutnou úvodní podporu hned na první zásadní jednání, takže je to takové zajímavé. Ale předpokládám, že kdo situaci sleduje, ví, jak to bylo. :o)
    Do diskuze jsem se ale po úvaze rozhodla nezasahovat, článek prostě nabízí pohled jen z určitého úhlu, na to se nedá rozumně reagovat. Zvláště když debata už odplula jiným směrem :o).
    Každopádně – s otevřením cesty automobilům máme velmi špatnou zkušenost v dolní oblasti Chaber – proudy aut, které jezdí každé ráno ulicí Doksanská, jsou snad dostatečným mementem.
    Nicméně, pane Maune, Váš velmi detailní a objektivní článek o všech možných cestách, ulicích, stezkách a spojeních v Chabrech a jejich o jejich historii považuji za výjimečný a doporučuji ho tímto všem případným čtenářům této diskuze.

  9. Ať už bude na radnici vládnout kdokoliv, tak asi bude řešením dopravy u konečné 162 zjednosměrnění úzkého hrdla v ulici Pod Zámečkem (pod skálou) směrem ke hřbitovu v pracovní dny např. od 8-18, tak aby směrem do Chaber mohl projíždět pouze autobus. Doprava od Brnek by se pak přesunula na panelovku k Čimicím. Na druhou stranu by bylo vhodné už teď uvažovat o rozšíření této panelové cesty o chodník, případně se domluvit s majiteli na zřízení stezky s alejí. Tahle panelovka má nevýhodu v tom, že leží z části na soukromých pozemcích a hlavně v čimickém katastru, tak je to dost zapeklité a bude nutné to řešit dlouhodobě.

Napsat komentář