Díky naším připomínkám zůstaly Dolní Chabry pro cyklodopravu průjezdné mimo hlavní silnice

V březnu tohoto roku se na Praze 8 jednalo o připomínkách ke změnám dopravního značení a zjednosměrnění některých ulic v Dolních Chabrech. Díky dlouhodobé spolupráci mezi některými našimi zastupiteli a právní kanceláří byla podána 8. března 2022 jménem zastupitele Petra Kasy připomínka v následujícím znění:

Připomínka ke stanovení místní úpravy provozu na pozemní komunikaci
Rád bych tímto podal připomínky ke stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích ze dne 26.01.2022, vydaného Městskou částí Praha 8 dne 26.01.2022 pod č.j. MCP8 032555/2022, SZ MCP8 032555/2022/2.

  • Návrh opatření obecné povahy musí být podle ust. § 172 odst. 1 věty poslední správního řádu zveřejněn nejméně po dobu 15 dnů, přičemž dnem zveřejnění podle ust. § 172 odst. 5 věty první správního řádu se rozumí patnáctý den ode dne vyvěšení návrhu opatření obecné povahy na příslušné úřední desce (tedy způsobem stanoveným v ust. § 25 správního řádu). Teprve po uplynutí 15 denní lhůty ode dne vyvěšení návrhu počíná běžet lhůta 30 dnů pro podání námitek a připomínek směrovaných proti návrhu opatření obecné povahy. To vyplývá rovněž z rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 16. srpna 2016, č.j. 6 As 231/2015 – 44 Připomínka je tak podána včas.
  • V ulici Na Pěšině a na kolmých ulicích Perštejnská, U Váhy, Prunéřovská návrh opatření stanovuje jednosměrný provoz pro auta, ale neumožňuje se obousměrný průjezd cyklistů. Přitom v obdobné ulici Kobyliské ulici obousměrný provoz cyklistů v jednosměrce umožněn. Navrhuji, aby stanovené značky IP4b (jednosměrný provoz) a B2 (zákaz vjezdu všech vozidel) byly rovněž v ulicích Na Pěšině a na kolmých ulicích Perštejnská, U Váhy a Prunéřovská doplněny o dodatkovou tabulku E12a (jízda cyklistů v protisměru), resp. E12b (vjezd cyklistů v protisměru povolen).
  • Šířkové poměry jsou v daném případě dostatečné, provoz je v předmětných ulicích malý a není důvod zbytečně omezovat lidi používající k přepravě jízdní kolo. Dle TP 179 dotčené komunikace jednoznačně postačují k tomu, aby zde byly zřízeny cykloobousměrky, zejména s přihlédnutím k tomu, že intenzita dopravy zde pravděpodobně nedosahuje ani 100 vozidel za hodinu a ulice jsou krátké, takže nepotřebují výhybny.

V Dolních Chabrech se tak stalo něco, co by mělo být běžné všude – ale zatím není. V rámci nových pěších, obytných zón či zón 30 má být průjezdnost pro lidi na kole zachována v maximálním rozsahu. Cyklodoprava nezabírá příliš místa, nezpůsobuje znečištění, hluk ani jiné negativní dopady. Naopak – dělá města příjemnějšími, zdravějšími i čistšími místy k životu. Města by tak cyklistické dopravě neměla klást prekážky a naopak se ji každou úpravou snažit rozvíjet. Počínaje cykloobousměrkami, konče sítí cyklostezek i stojanů. Dolní Chabry jsou tak „malou raritou“ mezi městskými částmi Prahy. Můžete je projet na kole ze západu na východ i ze severu na jih a prakticky se úplně vyhnete hlavním silnicím. To ocení především desítky rodin s malými dětmi, které pravidelně na chaberských stezkách potkáváme nejen o víkendových a prázdninových dnech.

Více o tomto tématu se můžete dočíst zde – https://mestemnakole.cz/2022/07/dolni-chabry-zustaly-po-zjednosmerneni-pro-cyklodopravu-prujezdne-diky-pripominkam/

Napsat komentář