Praha 8 chce změnit územní plán kvůli tunelu V Holešovičkách. Zároveň se jedná i o čimickém přivaděči.
Text je převzatý z newsletteru Prahy 8 ze dne 3. prosince 2020.
Rada městské části Praha 8 dnes schválila návrh na změnu územního plánu, která umožní zahloubení ulice V Holešovičkách do tunelu. Návrh vzešel z vlastní iniciativy. Návrh změny územního plánu bude ještě projednávat zastupitelstvo Prahy 8, v případě schválení zastupitelstvem bude odeslán k zapracování hl. m. Praze.
Vedení městské části Praha 8 má zahloubení ulice V Holešovičkách v programovém prohlášení, stejně jako vedení hl. m. Prahy. „Jsme v unikátní situaci, kdy si zahloubení této ulice přeje městská část i vedení Prahy. Takto velký projekt je ale v kompetenci hlavního města,“ uvedl radní pro dopravu Tomáš Slabihoudek.
Ulice V Holešovičkách v současnosti plní úlohu radiály spojující dálnici D8 s Městským okruhem (tunelový komplex Blanka). Zahloubení ulice V Holešovičkách do tunelu by výrazně zlepšilo životní podmínky obyvatel v této části Libně, kde převládá obytná zástavba. Cílem je výstavba kapacitní radiály pod zemí a návrat obslužné komunikace městského charakteru na povrchu, s výhledem návratu tramvají do historické trasy v této ulici.
„Jsme již v polovině volebního období a zatím se nic v této věci nestalo. Náměstek primátora pro dopravu pouze v rozsáhlé studii prokázal, že stavbu tunelu není možné nahradit Libeňskou spojkou nebo částí Městského okruhu. Ale tunel ve stopě V Holešovičkách možný je, to bylo prověřeno už v minulosti. Proto na něm musí Praha začít okamžitě pracovat,“ říká Martin Jedlička, předseda komise pro dopravu Rady městské části Praha 8.
Součástí podnětu je i změna územního plánu na stavbu tzv. Čimické radiály. U této stavby se předpokládá, že v tunelové variantě v celé délce by dále odlehčila ulici V Holešovičkách, Zenklova a dalších návazných komunikací. „Naším hlavním cílem je, aby město zaneslo do svých strategických dokumentů zahloubení ulice V Holešovičkách. Také chceme, aby město prověřilo možnost stavby nové radiály, která by propojila Městský okruh s Pražským okruhem. Dosud se touto trasou nikdo seriózně nezabýval, proto chceme prověřit reálnost její stavby a také její finanční náročnost,“ uvedl radní pro strategický rozvoj Tomáš Hřebík.
Dobrý den,
obávám se, že si pletete Čimický přivaděč s Čimickou radiálou.
Pokud se nemýlím, přivaděč je spojení ulice Dopraváků s dálničním okruhem v jižní variantě a radiála je tunelové spojení zhruba mezi Pelc Tyrolkou a Čimickým přivaděčem.
Pokud vím, předběžně byla kdysi Čimická radiála posuzována a shledána naprosto neekonomickou.
Dává smysl jen jako alternativa k zahloubení ulice V Holešovičkách, obojí rozhodně smysl nemá. (A pro Chabry je Čimická radiála rozhodně výrazně horší než zahloubení ulice V Holešovičkách)
Dobrý den, ano, Čimický přivaděč je spojnice ulice Dopraváků (dnes prakticky ulice K Ládví) s Draháňskou roklí. Čimická radiála je dálniční stavba (2+2 pruhy) vedoucí převážně v tunelu mezi mostem Barikádníků v Libni a křižovatkou Dopraváků v Dolních Chabrech.