Ředitelství silnic a dálnic nasadilo profesionálního vyjednavače, který má přesvědčit vedení radnice, že šestiproudá dálnice nad našimi hlavami nebude problém
Po letech složitých jednání s většinou městských částí kolem plánované trasy pražského okruhu se Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo nasadit profesionálního vyjednavače. Martin Opatrný, expert na strategickou a krizovou komunikaci, byl jmenován mluvčím pro tento prioritní projekt ministerstva dopravy. Jeho role je klíčová pro komunikaci s městskými částmi, obcemi a veřejností ovlivněnými tímto projektem. Ředitelství silnic a dálnic ČR, které má na starosti realizaci stavby, proto posiluje své komunikační úsilí. Opatrný má více než dvacetileté zkušenosti v oblasti státní správy, soukromého sektoru a mezinárodního prostředí, včetně práce v Poslanecké sněmovně PČR, na Ministerstvu pro místní rozvoj a v mezinárodní poradenské síti Interel. Dále spolupracoval se Správou úložišť radioaktivních odpadů a komunikoval zavedení elektronické dálniční známky. Opatrný je doktorem kulturologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy.
Na webu Ekonomický deník například vyšel článek, který se zabývá problematikou dostavby pražského okruhu. Říká, že rychlá dostavba je jednou z priorit ministerstva dopravy. Tato stavba vzbuzuje v lidech různé emoce a obavy, podobně jako v jiných velkých evropských městech, které se rozhodly pro realizaci podobného okruhu. Martin Opatrný potvrdil, že se nyní jedná o kompenzačních opatřeních s dotčenými městskými částmi. Článek také uvádí příklady z Vídně, Erfurtu, Bratislavy, Sofie a Vratislavi, kde se původní obavy z okruhů nepotvrdily a naopak přinesly pozitivní dopady na dopravu a kvalitu života. Finanční částka na kompenzační opatření v Praze zatím není jasná, stejně jako termín zahájení výstavby.
Celý článek si můžete přečíst zde – https://ekonomickydenik.cz/podobne-jako-praha-resi-dopravni-okruh-vetsina-velkych-evropskych-mest-puvodni-obavy-se-casto-nepotvrdi-rika-opatrny/
Po přečtení nejen tohoto článku mi dovolte krátký komentář v pěti bodech:
- Z měst uvedených jako příklady v článku má jen jedno okruh podobný tomu, který je plánován pro Prahu. Ostatní města mají pouze tangenciální dálnice nebo průjezdní silnice, nikoliv plnohodnotný okruh.
- Článek je manipulativní až propagandistický, Ředitelství silnic a dálnic zaplatilo 2 miliony korun z peněz daňových poplatníků proto, aby na profesionální úrovni přesvědčovalo své občany o něčem, s čím dlouhodobě nesouhlasí, namísto toho, aby tyto nemalé přostředky investovalo do hledání lepších řešení pro své občany.
- Ministerstvo životního prostředí neplánuje spustit kampaň na podporu udržitelné dopravy, což je vnímáno jako nespravedlivé vzhledem k financování propagandy pro dostavbu okruhu.
- Existuje důvodná obava, že okruh je plánován bez ohledu na potřeby a přání obyvatel severní části Prahy a bez možnosti veřejné diskuse.
- Existují právní a finanční překážky, které by mohly stavbu zastavit, včetně nesouhlasného stanoviska EIA, soudních sporů a nedostatku financí v následujících letech.
Poznámka k termínu EIA. Řízení mělo být zahájeno podle informace z MŽP v dubnu, případně květnu. Termín byl posunutý do konce prázdnin. Podle vyjádření ministra MD Kupky, minulý týden pro idnes.cz, se termín podání žádosti znovu odkládá : „Na konci roku bychom chtěli podat žádost o stanovisko o vlivu na životní prostředí EIA pro celou severní část Pražského okruhu: tedy staveb 518 a 519 mezi Ruzyní a Březiněvsí …“ Znamená to jediné, že dokumentace pro EIA není dosud dostatečně kvalitně připravená a podaná a plánované „… získání stanoviska EIA do konce letošního roku tak, aby se následně mohly rozběhnout práce na podkladech pro dokumentaci pro vydání společného územního a stavebního povolení“ a podobně i vyhlášení mezinárodní architektonické soutěže do konce letošního roku, na budoucí podobu Suchdolského mostu, jsou pouze dalšími mediálně ohlašovanými událostmi a nereálnými termíny z tiskových zpráv MD, kterými je populisticky zásobována veřejnost.
Dobrý den, máte naprostou pravdu. Materiál EIA je nedodělaný a šitý horkou jehlou. Je to slepenec, kde si některé materiály vzájemně odporují. Zpracovatel si toho je vědom, přesto že se tváří, že je vše v pořádku