Tunely, mosty, křižovatky, 100000 aut a 10000 kamionů denně, tak si představuje Ředitelství silnic a dálnic budoucnost Dolních Chaber

V posledních letech se Dolní Chabry staly místem, kde vznikají nové infrastrukturní projekty s významným dopadem na každodenní život obyvatel. Jedním z těchto klíčových projektů je plánovaná výstavba silničního okruhu kolem Prahy v úseku Ruzyně – Březiněves.

Na stránkách EIA (https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP520?lang=cs) se právě objevila kompletní dokumentace k severní části Pražského okruhu (jedná se o stovky stran dokumentů, map, výkresů a několik gigabajtů dat). Předmětem předložené dokumentace je posouzení vlivu na životní prostředí a veřejné zdraví spojených s výstavbou a provozem segmentů DO 518, 519 Ruzyně — Březiněves. Tento projekt obsahuje severozápadní a severní část Pražského okruhu. Tato výstavba zahrnuje segment DO 518 od Ruzyně k Suchdolu a segment DO 519 od Suchdolu k Březiněvesi, což vytváří silnici s šestiproudým, směrově rozděleným provozem. Celková délka tohoto úseku je 15,11 km.

Nicméně je důležité zdůraznit, že pokud by tento projekt byl realizován, mohl by prakticky zničit jednu z nejvýznamnějších přírodních oblastí na území hlavního města – Přírodní park Drahan-Troja a přilehlá historická sídliště Zámka. Navíc by v takovém případě mohlo dojít k nevratnému poškození severní části města, čímž by se vyloučila možnost dalšího rozvoje Prahy tímto směrem. Šestiproudá dálnice by se mohla stát neprostupnou bariérou, která by omezila další rozvoj Prahy. Občané i místní zastupitelé by jistě v této oblasti mezi městskými částmi Čimice, Zdiby, Ďáblice a Dolní Chabry raději viděli rozvoj občanské výstavby, rodinných a bytových domů, sportovišť a škol, ale především zachování stávajícího přírodního parku. Realizace šestiproudé dálnice by v této lokalitě mohla představovat skutečnou katastrofu pro mnoho budoucích generací.

Pokud by občané chtěli vyjádřit své názory na tento projekt, měli by se seznámit s předloženou dokumentací, kterou zveřejnil Informační systém EIA (viz link výše v článku).

Abyste si dokázali udělat lepší představu, přikládáme vizualizace připravovaných staveb v úseku od řeky Vltavy až k Březiněvsi.

Napsat komentář