Vy nevíte, že betonová komunikace V Kratinách vždy byla průjezdná, jen nám teď trochu beton zarůstá travou?

Dnes se mi dostalo do ruky prázdninové vydání Chaberského zpravodaje. Žádné veselé čtení na dovolenou ale nečekejte. Všichni víme, jak statečně někteří zastupitelé naší městské části bojují za více zeleně, lepší životní prostředí a kultivované změny územního plánu. Jednou z nejaktivnějších v této oblasti je dlouhodobě paní Mgr. Kateřina Šilhová Šafránková. Za její aktivitu v oblasti kultivace rozvoje Dolních Chaber se na stránkách časopisu financovaného z obecních peněz místo poděkování dnes dočkala této reakce. Autor se sice osobně nepodepsal (pod článkem je uvedena jako autor Rada MČ), ale jeho záměr je zřejmý. Opakovaně tvrdit občanům, že paní magistra vede již několik let předvolební kampaň. Ve chvíli, kdy petici proti likvidaci této „účelové komunikace“ podepsaly již stovky chaberských občanů a další podpisy přibývají, tento text působí až komicky. Tragikomicky.

Marně stále čekám, kdy Rada městské části místo publikace takových zpráv za peníze daňových poplatníků představí tolikrát zmiňovanou studii, jak si území kolem chaberské školy představuje. Jak ze stavebního, tak dopravního hlediska. Proměna tohoto území bude mít vliv na život několika set lidi, kteří žijí v bezprostředním okolí této lokality. Jsem zvědav, zda se do komunálních voleb, které se konají na začátku října, dočkáme.

Pro ilustraci přikládám fotokopii článku i fotografii aktuálního stavu „Beranovky“.

Přeji Vám klidný odjezd na letní dovolenou, ke kterému můžete dle instrukce Rady využít například Beranovku 🙂

O petici na záchranu Beranovky jsme psali zde:

V Kratinách aneb petice za záchranu Beranovky

5 reakcí na “Vy nevíte, že betonová komunikace V Kratinách vždy byla průjezdná, jen nám teď trochu beton zarůstá travou?”

  1. Pokud dobre vim, tak nekolk dalsich clanku uz je v priprave. Predevsim na tema prave projednavaneho metropolitniho planu hlavniho mesta Prahy. Doufam, ze i pres prazdniny bude dostatek zajimaveho obsahu. Pripravujeme i dalsi informace ohledne dopravni problematiky. To, co jsem napsal dnes, byla osobni reakce na oficialni informaci z radnice, kterou jsem vnimal jako provokaci a proto jsem si dovolil na to obcany upozornit. I ja se pokusim byt v budoucnu „mene sarkasticky“. Hezky den a prijemny vikend.

  2. No upřímně řečeno – kéž by tam normální silnice vznikla.. chápu, že pár jedinců bydlících v okolí té ulice bude prskat a vehementně proti tomu brojit, ale evidentně by to ulevilo kritickému úseku ústecké – a tím pádem i všem chaberákům.. a jestli budeme zájmy několika spoluobčanů nadřazovat zájmům celé obce, tak je to přinejmenším strašně sobecký a hloupý přístup.. 🙁

  3. Pane Mejsny, zkuste se nad tim zamyslet s ohledem na rozvoj cele lokality. Zacina to skolou (vc. planovaneho rozsireni), pokracuje to prilehlym okolim a konci to napojenim na paterni komunikace. Ta silnice sama o sobe vypada docela logicky. To, co by nasledovalo, po jejim vybudovani, bych ale okolnim obyvatelum opravdu nepral. Jedina ulice, ktere by to mozna trochu pomohlo, by byla Kobyliska. Ale i k teto uvaze bych chtel videt nejprve konktretni cisla (dopravni studii). Verim, ze se ji jednou dockame.

  4. Dobrý den všem.
    Diskusi okolo Beranovky sleduji celkem dlouho. Profesně se věnuji dopravnímu stavitelství a mám tak o dané problematice trochu přehled. Beranovka v současném stavu je opravdu místo, kde se dá velice hezky procházet. Sám tam často chodím venčit psa a nepochybuji, že ještě dlouho budu. Faktem ale je, že to je také několik set let stará cesta, která měla a dodnes má své opodstatnění. Ideálním způsobem spojuje dvě části téhož katastru, a to je nesporná přednost. Obava z neúměrného provozu po Beranovce je ale zbytečná. Je třeba si uvědomit, že budoucí kapacita Beranovky nemůže překročit stávající kapacitu ulice V Kratinách. Ta je jasně limitovaná hranicemi místní zástavby. Na jedné straně jsou domy, na druhé škola. To změnit nejde. Lze tedy předpokládat, že šíře ulice V Kratinách, která je cca 8m a která je pro budoucí provoz limitující, nebude překročena ani v Beranovce. Nemělo by to logiku. Navíc Beranovka ústí v Nových Chabrech, a tam jsou komunikace dokonce o šíři pouhých 6 metrů! Prostě do litrové lahve tři litry nenacpeme, i kdybychom se na hlavu stavěli 🙂 Optimálním řešením by bylo sehnat peníze, vykoupit pozemky podél stávající komunikace a než se lokalita jednou zastaví, vybudovat z Beranovky takový „Chaberský bulvár“. Tedy komunikaci, ale i paralelní stezku pro pěší, cyklisty a inline bruslaře, alej, lavičky…. Prostě si podobu Beranovky ohlídat sami! Tomu by se pak musela podřídit i budoucí výstavba domů. Chabry by tak měly účinnou páku na budoucí podobu celé lokality. Možná to zní utopicky, ale bez smělých cílů není budoucnosti 🙂 Chtělo by to ale táhnout za jeden provaz, protože taková akce nebude zadarmo.

Napsat komentář